< srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
kontemplacije




Arhiv




Poveznice...
alkion
annaboni
aquaria
boccaccio
brod u boci
catcher
čiovka
dinaja
ed hunter
espadrila
ely
e.p.
fanny
foto brlje
fra gavun
freestyler
greentea
gustirna
justawoman
koraljka
mela
metamorfoza
morska zvijezda
odmak
pametni zub
pegy
pjaceta
plavozeleni
plokmin
primakka
pubertetica
putopis
shadow of soul
simple minds
slavonchica
sredovječni
tražeći sebe
trill
uspomena
vacaguare
valcer
viviana
žubor vode
wall
walkingcloud
012station



Napomena: neke slike objavljene uz postove našla sam na Webu; naveden je izvor ili je sama slika link do stranice s koje je preuzeta. Prepozna li tko svoje djelo,
neka zna da ga ne prisvajam i ne podmećem kao svoje.


Copyright © Big Blue




free hit counter javascript

Jure Kaštelan

Volio bih da me voliš

Volio bih da me voliš
da budem cvijet u tvojoj kosi.
Ako si noć, ja ću biti zora
i bljesak svjetlosti u rosi.

Volio bih da me voliš
i da svi dani budu pjesma.
Ako si izvor, i ja ću biti
u živoj stijeni bistra česma.






Rukopis

01.07.2007., nedjelja

Image Hosted by ImageShack.us





Nedavno sam, pišući nešto na poslu, uhvatila sebe kako promatram rukopise drugih koji su pisali na istom listu papira, a zatim sam počela nizati i razne asocijacije o osobama koje su pisale. Spajala sam zapažanja o rukopisu sa svojim dojmovima o osobama.

Odjednom kao da su iz tih raznolikih slova počele iskakati sličice situacija po kojima sam zapamtila neke karakterne osobine ljudi koji su ta slova napisali. Zaključci nisu izazvani iznenadnim napadom pronicljivosti, nego činjenicom da poznajem one koji su pisali. Ali je zanimljivo kako su mi u tom trenutku slova jednostavno počela nalikovati na autore.

Pomislila sam kako se i moj rukopis mijenja ovisno o raspoloženju i situaciji. Pišem li dug tekst, u početku su slova oblikovana tako da se lako mogu pročitati, napisana su bez žurbe i nervoze, a onda, kako tekst odmiče, polako se počinje gubiti pravilnost, slova prestaju biti sasvim čitka, a katkad ih u brzini skraćujem, povezujem, gdjekoje čak i izbacim, samo da završim pisanje jer mi je pri kraju dozlogrdilo. I to se po rukopisu vidi.

Naravno, posebna su priča one situacije u kojima treba štogod nabrzaka zabilježiti. Kakav je to zamršen niz "hijeroglifa"!
Sigurno je da raspoloženje, stanje duha, okolnosti, pripadnost određenoj kulturi itd., utječu na rukopis, a kaže se da on odražava i karakterne osobine.

U svakodnevnim se životnim situacijama naša raspoloženja mijenjaju, tijelo i duh izloženi su različitim utjecajima, prema tome, nije neobično što se mijenjaju i naši pokreti, potezi rukom, a to se onda očituje i u izgledu rukopisa. Tko zna što bi sve iz našeg rukopisa iščitali grafolozi.

Ipak, grafologija nije izum našeg vremena; grafolog dr. Željko Sabol kaže da su se njome služili stari Rimljani, a grafološki su nalazi rukopisa služili i kao dokaz na sudu. Tako se i danas grafologijom bave sudski vještaci, forenzičari, psiholozi.

U članku koji sam pronašla piše kako je spomenuti grafolog analizirao i rukopise nekih hrvatskih pisaca: Marka Marulića, Bartola Kašića, Tituša Brezovačkog, Miroslava Krleže. O Marulićevu rukopisu zaključuje da je "vrlo visoke estetske vrijednosti i govori o njegovom smislu za lijepo". Prema rukopisu Miroslava Krleže Sabol je zaključio da su njegove karakteristike: "jaka koncentracija", "afinitet prema ljepoti prirode i umjetnosti", a brzo pisanje, tumači Sabol, "uz ostale relevantne karakteristike rukopisa upućuje na bujnu maštu (...),inicijativnost te unutrašnji nemir, nestrpljivost..."

Moglo bi se reći - šteta što sve manje pišemo, a sve više tipkamo. U posljednje vrijeme svoj rukopis vidimo tek onda kad trebamo štogod potpisati. A u njemu se toliko toga krije...

- 17:15 - Komentari (31) - Isprintaj - #